onsdag 17 februari 2010

Japan!

Efter att ha varit i japan i tio dagar så har jag inte yttrat mig på vår blogg än. Jag har nu fått lite perspektiv på detta mycket speciella land. Och det är med blandade känslor jag nu skriver om Japan. För det första så älskar jag maten. Allt från friterade hönsknäveck, alla möjliga sorters olika grytor på varelser ifrån det stora blå. Sushi som förknippas med japan kan jag nu säga att jag kan äta och faktiskt gillar. Det andra är modet här i japan. Det är GALET på så många sätt, flickor som klär sig som dockor och väldigt mycket stilrena kläder som är sjukt nice. Hade jag haft mycket pengar så hade jag spenderat. Den tråkiga delen om Japan var att allt var så komplicerat och att det var svårt att bli förstådd.

En liten redogörelse för er hur vår resa i japan gick till.

Vi startade i den stora staden Tokyo. Vi hade en del otur vi missade sumo säsongen med 2 dagar och vi åkte till den stora fiskmarknaden när den var stängd. Men vi var ut och festade på en av de absolut koolaste klubbarna jag varit på(Shubya). Elektronik stadsdelen Akihabara var också helt galet med prylar.

Efter Tokyo åkte vi till Osaka som är den näst största staden i Japan med 1,8 miljoner. Här gick vi på en kurs i Japanska och festade med ett par sköna japanska tjejer. Good times.

Vår resa gav os en dag i den gamla staden Kyoto som har hur många tempel som helst. Det var verkligen vackert om dit inte hade varit minusgrader och regn när vi gick runt.

Sista snaten avslutades i Tokyo på ett kapselhotell vilket var en upplevelse att bo i ett litet rum med tv och massa prylar. Ett väldigt fint spa med massagestolar som vi satt i väldigt länge.

Japan var ett häftigt land men krångligt för oss västerlänningar att resa runt i. Jag kommer nog inte komma tillbaka till Japan som backpacker igen. Nästa gång är det som en framgångsrik businessman och då blir det en helt annan historia.

Patrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar