onsdag 17 februari 2010

Toalett avhandling




Efter att ha rest runt i världen och sett massa olika porslinsvattenklosetter till simpla hål i marken till mer avancerade hål i marken. Där vi människor i alla världens hörn avlägsnar sina spilningar på olika sätt. Vissa (oftast män) står upp och lätta på blåsans innehåll medan andra sitter ner(oftast kvinnor). Vad min kännedom inom ämnet så sitter de flesta ner antingen på huk eller helt vanligt när den så kallade ”nummer två” ska avfyras. Andra har som måtto att betrakta denna porslinsskulptur som en alternativ gud eller övernaturligt medium. Vetskapen om detta kommer ifrån en kär vän till oss båda nämligen Marcus ”den gråa katten” Terto Jönsson som ständigt, efter en rejäl fylla måste tillbe denna gud dagen efter, varpå vår vän ofta mår mycket dåligt. Han ger därför ifrån sig sura uppstötningar som gång på gång kastas ner i den så kallade ”Toalettguden”.






Marcus





När jag nu sitter med mycket kunskap om ämnet har jag nu efter att ha varit i Japan hittat den ultimata toan. Den upptäcktes av en ren slump efter ett rutin besök…

Händelseförloppet enligt följande:

Efter en lång dags vandring i den oerhört stora och kyliga staden Tokyo i Japan. Kände jag ett vällbekant kurr i magen vilket bekräftade att ett toalettbesök skulle vara passande. Efter att hastat in till toaletten, satte mig för att uträtta behovet av ”nummer två” . Så upptäckte jag till min förvåning att plastringen var varm och behaglig att sitta på, vilket inte var förväntningen i det kalla rummet. Till höger om mig var en liten knappsats med massa olika japanska tecken. Nyfiket tryckte jag på den stora rosa knappen och ett surr under mig hördes. Plötsligt slog en varm hård stråle till med sådan kraft att jag trodde att det var en högtrycks spruta, precis där ”nummer två” avlägsnats från min kropp. Kort där efter kom varmluft ut från maskinen, en liknelse till en fön och som ett avslut på denna märkliga procedur sprutades en doft av halon in i rummet.

Analys:

Från början var det en chockerande upptäckt som snabbt ändrades till något mycket positivt och både mig och andra västerländaska turister.

Denna toalett har ändrat både min och Karl-Fredriks syn på toalettvistelsen. Från att vara en stund för sig själv i ett potentiellt illa doftade rum med en kall toaring att sitta på. Till att vara en behaglig och riktigt trevlig tid för sig själv. Som om det inte var nog med det så blir man också riktigt ordentligt ren. Efter många heta och intensiva diskussioner har vi helt enkelt bestämt oss för att denne fantastiska man som skapat denna toalett bör belönas med Nobelpriset. Vilket också tycks vara en generell uppfattning hos västerlänningar som har deltagit i diskussionen.

Min tro är att till och med svåra fall som Johannes(vår nära vän men känt ryckte) ska kunna gå ifrån toaletten med ett leende på läpparna och en ren bak, för en gångs skull.










Johannes Holmbäck



Därför tycker vi att denna toalett skall införskaffas i Sverige.

Bloggen är öppen för diskussion.

2 kommentarer:

  1. Först vill jag ge tummen upp för ett mycket intressant och underhållande blogg inlägg.
    När jag läser det känns det nästan som jag sitter och avnjuter en så kallad "nr 2" på varm och mycket teknisk toalett.

    Jag skulle rent av vilja påstå att det är en skandal att inte denna porslinsgud har införds i vårt avlånga rike. Då jag ser en stor potential i våra landsmän/kvinnor.. Att gå på toaletten behöver inte mera ses som en trist och tråkig period under dagen. Utan mer som en trevlig och upplevelserik stund. Jag vågar påstå att en toalett som denna komma gynna vårt land. Med det menar jag att man oftast har en tendens att lättare tänka när man "lättat på trycket" på så sätt kommer det komma fler entreprenörer.

    Tack för mitt ord!

    SvaraRadera
  2. Absolut vi ar helt eniga nar det kommer till detta stallningstagande:)

    SvaraRadera